پایگاه فرهنگی مصباح الهدی

هیئت، هیئت داری، عزاداری...
آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

مراسم عزاداری شب هفتم فاطمیه مسجد الهادی(علیه السلام) 10 فروردین93

سخنران: حجت الاسلام آقا تهرانی

اگر بخواهم حضرت فاطمه صدیقه طاهره(سلام الله علیها) را در یک کلمه معرفی کنم، ایشان را بزرگ ترین صابره عالم معرفی می کنم و این در زیارتنامه ها نیز هست. مهم است که انسان حق را بشناسد و پای آن بایستد و مقاومت کند. این خیلی مهم است که انسان در اولین مرحله بتواند وظیفه اش را تشخیص دهد و در آن زمینه اشتباه نکند و وقتی که فهمید باید محکم بایستد تا به نتیجه برسد.

گاهی وقتی زیارتنامه می خوانیم نمی فهمیم که چه می گوییم! در زیارتنامه حضرت می فرماید " السلام علیک یا ممتحنة قد إمتحنک الذی خلقک قبل أن یخلقک" در یک عالم دیگری امتحان شده است. ما هم همینگونه ایم، امتحان شدیم. قبل از اینکه حضرت را خلق کند، او را امتحان کرد و در ادامه می فرماید" فوجدک لما إمتحنک صابرة" پس تو را به آنچه که امتحان کرد، بسیار صبور یافت.

ما صبور را بد معنا می کنیم صبور یعنی مقاوم، روی پا جانانه ایستاده. " الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا" کسانی که گفتند پروردگار ما الله است، سپس مقاومت کردند. معمولا ما می گوییم رب ما خدا هست، تمام مسلمانان می گویند اما این کافی نیست، باید بعد از آن مقاومت کرد نه اینکه گهی تند و گهی کند، یک قدم بیایی، یک قدم نیایی اینگونه نمی شود، مشخص است که نمی رسی.

در زیارتنامه های امام حسین (علیه السلام) می خوانیم که " أشهد أنّک قد أقمت الصلوة و آتیت الزکوة و أمرت بالمعروف و نهیت عن المنکر و عبدت الله حتی أتاک الیقین" بندگی خدا کردی تا به مقام یقین رسیدی. بندگی کرد، مبادا به خاطره شور و حس سینه بزنیم! باید بندگی کنیم و پایش بایستیم. کسانی که پس از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و اله مسلم) منحرف شدند چه کسانی بودند؟! اینها نامداران جنگ بدر و احد و حنین بودند، کسانی بودند که اموالشان را دادند، مقامی داشتند.

و این وظیفه سخت تر هم خواهد شد. اگر ادعا دارید باید امتحان هم بشوید، هیئتی ها شما فرق دارید با بقیه. اسممان را می گذارند فاطمیون، ثارالله بابت اینها آزمایش داد. واقعا چه مقدار فاطمی هستید؟ حتی امتحان شهرهای مختلف هم فرق دارد در تهران بدها و خوب ها تیره ترند و این طبیعی است. اگر از امتحانات سربلند بیرون آمدید خدا را شکر کنید و مغرور نشوید.

رابطه بین عمل و ایمان یک رابطه بسیار مستقیم است نمی شود این رابطه را تنگاتنگ ندانست. برخی می گویند چه کنیم ایمان پیدا کنیم باید عمل کرد. حضرت زهرا(سلام الله علیها) یکی از القابشان صدیقه است و این یعنی بسیار راستگو، حضرت با تمام اعضا و جوارح راستگو بودند، ایشان ولایتمدار بودند با تمام وجود ولایتمدار بودند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">