پایگاه فرهنگی مصباح الهدی

هیئت، هیئت داری، عزاداری...
آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

راحت ترین راه ضربه زدن به دین !

اختلاف بین بچه هیئتی ها

به گزارش پایگاه فرهنگی مصباح الهدی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نوانا؛ در پایان جلسه شهادت حضرت زینب سلام اله علیها حاج محمود کریمی به ایراد سخنانی در باب اختلاف بین بچه هیئتی ها پرداختند.

نظرات شخصی، اشاعه شایعات میتواند ضربه مستقیم وارد کند و سعی کنید روضه برایتان عادت نشود…

در حاشیه مراسم عزاداری شام شهادت بی بی دو عالم حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) حاج محمود کریمی سخنانی در خصوص حفظ وحدت بین هیئت ها مطرح و با بیان اینکه در مقطع کنونی موثرترین راه ضربه زدن به دین ایجاد اختلاف بین هیئتی ها است گفت: همانگونه که امام راحل فرمودند: محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است، پس دشمنان اسلام اگر بتوانند، شعله اختلاف را بین هیئت ها ایجاد کنند به مقصد خود خواهند رسید و وظیفه تک تک ما هیئتی ها ایجاب می کند که جلوی اختلافات را بگیریم و برای افزایش و دوام رفاقت ها تلاش کنیم.

همچنین باید کاری کنیم که خدای ناخواسته روضه برایمان عادی نشود که اگر شد، دچار مرگ عشقی می شویم و عمر عشقمان پایان می پذیرد. نباید فقط به روضه به چشم شعر نگاه کنیم. زیرا ظرف روضه گسترده است از اینکه در شعر خلاصه شود

هرگز نمیرد آن که دلش زنده شد به عشق

ثبت است بر جریده ی عالم دوام ما

 

وی با تاکید بر اینکه اگر عاشق نباشیم زنده نیستیم، گفت: اگر عشق از دلمان بیرون برود مرده ایم و همواره باید سعی کنیم ارتباط عاطفی مان را با حضرت ابا عبدالله(علیه السلام) برقرار کنیم و هوشیار باشیم که خیلی از دشمنان دوست دارند این روضه ها برگزار نشود!

حاج محمود کریمی در ادامه افزود: در حقیقت بد خواه ترین آدم ها نسبت به روضه، آن هایی هستند که در ظاهر دوست ولی بین رفقای هیئتی و مداحان نفاق ایجاد می کنند و می خواهند که هیئت نباشد.

این مداح اهل بیت(ع) با بیان اینکه حضرت زهرا (سلام الله علیها) تکلیف همه ما را روشن می کنند که چه کسی برای امام حسین (علیه السلام) گریه کند، چه کسی برای حضرت زینب(سلام الله علیها)، چه کسی به مشهد برود و چه کسی به کربلا، افزود:حضرت زهرا(سلام الله علیها) مدیریت و اراده می کنند و هیچکس جلو دار حضرت نخواهد بود.

تا زمانی که خدا، خدایی می کند، قدرت احدی به اراده فاطمه زهرا (سلام الله علیها) نخواهد رسید. تا خدا خداست، فاطمه، فاطمه است و ما زیر سایه حضرت ایشان هستیم و ان شاء الله تا نفس داریم یک دل و یکرنگ در دستگاه امام حسین (علیه السلام) خدمت می کنیم.

دریافت فایل صوتی | حجم: 6.04 مگابایت

  • مصباح الهدی

حاج محمود کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">