پایگاه فرهنگی مصباح الهدی

هیئت، هیئت داری، عزاداری...
آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

حاج مهدی سلحشور در هیأت فاطمیون پیرامون متن منتشره منسوب به کربلایی جواد مقدم و پس از آن جوابیه‌ای که از سوی ایشان در شبکه‌های اجتماعی منعکس گردیده توضیحاتی را داد که در ادامه می‌آید:


صحبت حاج مهدی سلحشور:

یک چیزی توی این چند شبه در شبکه های اجتماعی پخش کردند از زبان یکی از برادران ذاکرمان بر علیه این حقیر، یک چیزی هم از طرف حقیر پخش کردند بر علیه این برادر عزیزمان.

کل قصه دروغ است، دروغ محض است، نه این برادر چیزی بر علیه من نوشته، نه بنده چیزی بر علیه این برادر نوشتم. معلوم هم هست کار چه کسانی است، آنهایی که وصل به انگلیس هستند و آنهایی که از آن ور آب رزق و روزی می گیرند و نمی خواهند وحدت بین ما را ببینند، چون بچه حزب اللهی این کار ها را نمی کند، کسانی که چشم دیدن این جلسات و محافل و شور و این ولایت پذیری و انس با شهدا را ندارند. حواله شان به صاحب امشب، کوچکتر از این هستند که ما بخواهیم وقتمان را خرجشان کنیم.

فقط یک نکته سر بسته راجع بحث برهنه شدن و نشدن، حدود 9 ماه پیش در جلسه خصوصی هیات مان یک جمله گفتیم، که کلیپ آن را دوستان حتما گوش کردند، که گفتم راضی به ضبط نیستم، چون خصوصی در جلسه خودمان می خواستیم بگوییم؛ از نه ماه پیش تا امروز هر کسی هم آمده از من مصاحبه بگیرد، یک کلمه هم نگفتم. تا حالا هم سکوت محض کردم و هرچه شبهه پیرامون این موضوع مطرح کردند و گفتند و وارونه جلوه کردند، من یک کلمه حتی جواب ندادم، بنا هم ندارم جواب بدهم چون اصلاً مساله مهمی نیست. نه حکم است و نه فتوا، واجب هم نیست؛ اما چون آقا فرمودند این طور بیشتر دوست دارم، فاطمیون تصمیم گرفتن این کار را انجام دهند، با کسی هم کاری ندارند.

حرف ساده تر از این، کجای این حرف می لنگد؟ دست همه را هم می بوسیم، غلام همه هم هستیم، خاک پای همه را هم سرمه چشممان می کنیم، به همه هم احترام می گذاریم، همه عزیزان هم از ما ولایتی تر، ارزشی تر، دوست داشتنی تر، امام حسینی تر، با کسی هم کار نداریم؛ این مطلب کذب محض است، دوستان در جریان باشند، چون دیشب تکذیب کرد آن عزیز، لازم بود که تکذیب کنم و عرض کنم.

دریافت صوت صحبت های حاج مهدی سلحشور شب هفتم محرم

صوت و متن صحبت 9 ماه پیش حاج مهدی سلحشور

دریافت صوت صحبت های کربلایی جواد مقدم شب ششم محرم

 

متن جعلی و منتسب به جواد مقدم !!!

بنام ونامی امام عشق سیدالشهداء(علیه السلام)
یک مطلبی که از ایام فاطمیه شروع شد و متأسفانه در جوامع عمومی مطرح شد توسط یکی از مداحان کشور , مسأله برهنه شدن در مجالس عزاداری هست.

مطلبی که میخواهم عرض کنم خداشاهده در جبهه گیری در مقابل کسی است و نه چیز دیگر , فقط و فقط روشن کردن ابعاد مسأله است.

عزاداری برای سید الشهداء همان طور که از عنوانش مشخص است برای سیدالشهداست تا هم مرهمی بر زخم های حضرت باشد و هم احیای امر اهل بیت علیهم السلام و هم ترویج شعائر حسینی یک مطلبی که از دیرباز به ما رسیده و حالت سنتی پیدا کرده مسأله برهنه شدن است.

دوستان توجه داشته باشند اینکه من سینه زن ندانم برای چه چیزی برهنه شدم , این کار را خراب میکند , مگر شعار ما و فرهنگ ما یا لیتنا کنا معک نیست ، چون می خواهیم با آن حقیقت برسیم هر طوری شده میخواهیم خود را به قافله سیدالشهدا برسانیم , از کاه بر سر ریختن ها که تأسی به همان خوار و خاشاکی است که امام سجاد علیه السلام فرمودند هنگام دفن پدرم , زمانی که باد وزیده بود این خار و خاشاک بیابان ها را به بدن غرق خون پدرم چسبانده بود , شیعه کاه بر سر می ریزد تا تأسی کند به بدن اربابش , گل می مالد تا تأسی کند به همان بدنی که با خون مطهرش گل آلود شد , بر بدن می کوبد تا تأسی کند به بدن کبود شده و سیاه شده اربابش که زیر سم سطوران قرار گرفت , پابرهنه میشود تا تأسی کند به همان پاهای پر آبله ای که چهل منزل بین خارمغیلان با اسارت حرکت نمود , بر کتف خود زنجیر میزند تا تأسی کند به بدن اطفال و اهل بیتی که در زیر کتک ها و شلاق هایی که از روی مرکبها بر بدن ایشان میزدند , مگر بدن رقیه سلام الله علیها را زن غساله از غسل دادن إبا نکرد مگر نگفت این بدن سیاه و کبود است , شیعه زنجیر میزند تا مرهمی بر سیاهی ها و زخم های رقیه خاتون باشد , و اما برهنه میشود تا تأسی کند به همان بدنی که بی کفن و عریان بر صحرای کربلا رها شد , عزاداران حسینی ما برای تمام شیوه های عزاداری مان دلیل داریم , از ایستگاه های صلواتی , از هروله کردن ها , از بر سر و صورت زدن ها , از اطعام های حسینی و غیره اینکه شیعه برهنه میشود اولا اکثر مراجع نیز طبق فتوایی که در سایت هایشان وجود دارد , برهنه شدن را بلا اشکال دانسته اند و جایز برشمرده اند , ولی میخواهم سنت و تقریر امام و حجت الله را بیان کنم , وقتی جون غلام ابی ذر غفاری اذن میدان گرفت , پیراهن از تن خود مباشره در جلوی دیدگان همه در آورد و شروع به رجز خوانی کرد که در مقاتل اشعار او موجود است , سؤال اینجاست وقتی جون اقدام به این کار کرد آیا بر امام زمان خویش لازم نبود که اگر مفسده ای کار وی دارد از برهنه کردن جون جلوگیری کند !؟
همه میدانیم سکوت امام علیه السلام و تقریر ایشان یکی از راه های اثبات حکم شرعی است , بنابراین در جلوی دیدگان سادات و علویات و دیگر اصحاب جون برهنه شد و جان خویش را فدا کرد , حال من سینه زن وقتی شعارم میشود یا لیتنا کنا معک , آیا نباید تأسی کنم , اینکه هیچ کسی تا قیام قیامت جون و دیگر یاران ارباب نمیشود , درست است ولی ..
حقیقت عزاداری و تعظیم شعائر حسینی از مؤکدات دین است و به قول آیت الله وحید خراسانی (حفظه الله ) کوچکترین کلمه ای که شعائر حسینی را سست کند , کمر خاتم النبیین را میشکاند .

و اما سخنی با آن مداح عزیز کشور , جناب آقای سلحشور نمیخواهم بگویم شما کمر خاتم النبیین را شکانده اید , ولی از شما سؤالی دارم !؟
زمانی که شما مطلب مورد نظر را خصوصا پرسیدید , چه لزومی داشت زمانی که شنیدید اشکالی ندارد مجددا از عمق قلب و دل ایشان سؤال کنید , وانگهی چه لزومی داشت مطلب علنی کنید و باعث اختلاف  و پراکندگی بین صفوف شیعیان شوید !؟
استفتاء معظم له که موجود است , چرا باعث شدید عزاداری سیدالشهداء تحت الشعاع قرار بگیرد , شما اگر مقلد هستید که هستید باید پیرو فتاوا باشید , نه کم و نه بیشتر

علی ای حال , به اشتباه کلام شما بین  بقیه مادحین از جمله نریمان پناهی و حدادیان و هلالی نیز رسوخ کرده و پنداشته اند , این یک امر ولی فقیه هست !؟
کدام امر , وکدام دستور هست که با ما نرسیده , شما خصوصی پرسیدید چرا علنی کردید ,بنده در روز قیامت نه بعنوان یه مداح بلکه به عنوان یه بچه شیعه در پیشگاه مادراربابم حضرت زهرا سلام الله علیها جلوی جنابعالی را خواهم گرفت و از شما شکایت خواهم کرد , چرا که صفوف سینه زنهای حسینی را متزلزل نمودید و دشمن شادمان کردید.

والسلام علی من إتبع الهدی
جوادمقدم/دوم محرم۹۳

نظرات (۱)

سلامتی همشون صلوات

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">