پایگاه فرهنگی مصباح الهدی

هیئت، هیئت داری، عزاداری...
آخرین نظرات
  • ۰
  • ۰

در حاشیه مراسم عزاداری ظهر عاشورای امام حسین "علیه السلام"؛ حاج محمدرضا طاهری اشاراتی کوتاه داشت به بحث برهنه شدن و یا برهنه نشدن در عزای امام حسین "علیه السلام".

طاهری با بیان اینکه به عنوان سرباز حضرت آقا قطع و یقین تا هنگامی که زنده است این پیراهن را برای عزاداری از تنش در نمی آورد گفت: « جناب آقای سردار نجات که از دوستان ما هستند و رئیس حفاظت حضرت آقا بودند و الآن هم رئیس هیئت رزمندگان هستند، تماس گرفتند و گفتند: "برهنه شدن در هنگام سینه زنی ، رضایت قلبی حضرت آقا نیست " گفتم که من هم از شب اول عرض کردم و خودم هم برهنه نمی شوم و به دوستانم هم توصیه کرده ام که این کار را انجام ندهند، البته ایشان فرمودند "سعى کنید باعث اختلاف نشید و فقط تذکر بدهید".

همین اخیراً هم حضرت آیت الله مصباح از مقام معظم رهبری سوال کرده بودند، و ایشان هم فرمودند که من نظرم را براى رضاى خدا گفتم ، و قلباً به این عمل ( برهنه شدن در سینه زنى ) رضایت ندارم ، لذا الان براى ما کاملاً مشخص شده . رضایت قلبى حضرت آقا براى ما مهم است.

این مداح اهل بیت (ع) در ادامه افزود: بعضى ها دنبال حکم شرعى هستن، خب، حکم شرعى را همه باید انجام دهند و برای عوام است، خواص باید نظر شخصى حضرت آقا را، روی چشمشان بگذارند.

حاج محمد رضا طاهرى هم چنین بیان داشت:« آنهایی که اینجا در این مسیر سربازی را بلد می شوند و حرف گوش کردن را یاد می گیرند، قطعاً هنگامی که امام زمان (ارواحنا فدا) هم تشریف می آورند، بلد هستند که چه کاری انجام دهند. آنهایی هم که در هر مطلبی چون و چرا می آورند، تاریخ سرنوشتشان را نشان می دهد؛ مثل سلیمان بن صرد خزاعى و امثالهم وزنه هایی در دین خودشان بودند، هنگامی که نایب امام (علیه السلام)، حضرت مسلم (ع) فرمودند: من الآن صلاح می بینم که بیایید جلوی دارالحکومه و مقابل ابن زیاد ملعون بایستید، گفتند: ما صبر می کنیم تا خود امام بیاید!»

حاج محمدرضا طاهری در بخش دیگری از صحبت های خود گریزی زد به مسئله اسید پاشی و شایعات پیرامون آن و با بیان اینکه ؛ این کار دشمن است است و ما باید مراقب باشیم، بازیشان را نخوریم؛ گفت: « اینکه این را سعی دارند به حزب الله نسبت دهند ، قطعاً کار دشمن است. حزب الله خودش از این قضیه ضربه خورده است».

وی گفت: کجا بودید وقتی 8 سال (دوران دفاع مقدس ) اسید های شما سینه های بچه های ما را می سوزاند؟ من دیدم که یک کلیپی درست کرده اند که یک آقایی ـ که متاسفانه پیش از این یک مورد هم از صدای ایشون شنیده بودم که حرف هایشان بیشتر توصیه به بی حجابی بود تا به جای اینکه بخواهد امر به معروف بکند! می گفت: " کسی که بی حجاب است از دین خارج نیست". بله از دین خارج نیست ولی این دلیل نمی شود کسی که خودش می آید سر سفرۀ امام حسین "علیه السلام" می نشیند، یک فعل حرام انجام دهد. اگر کسی موهایش را بیرون بگذارد، فعل حرام انجام داده است. البته ان شاء الله می آید و از طریق روضۀ امام حسین "علیه السلام "و سر سفرۀ امام حسین "علیه السلام" اصلاح می شود. اما این نیست که کارش را تائید کنیم ـ در این کلیپ می گفت که وا اسلاما! باید عزای عمومی اعلام شود. عزای عمومی در عزای امام حسین (ع)؟ برای چه؟

چند نفر حیوان آمدند یک کار حیوانی کرده اند! مگر همین الأن در سوریه و عراق ، داعش و گروه های ملعونی که این همه سرهای بچه ها را از تن جدا می کنند ، صدای شما در می آید؟

طاهری در پایان سخنان خود گفت: کسی این کار را تائید نمی کند، واقعاً دلخراش و اذیت کننده است. من اصلاً نمی توانم به عکس هایشان هم نگاه کنم، این بنده های خدا صورت هایشان دیگر صورت نمی شود. واقعاً دلخراش است، ولی باید بفهمیم و مسیر برایمان روشن باشد که دشمن دارد این کار را می کند و خودش هم تبلیغش را می کند. ما نباید بازیشان را بخوریم. »

  • مصباح الهدی

برهنه شدن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">